....avagy elefánt a porcelánboltban - Balint_bacsi edition, de így nem mondjuk, mert szarul hangzik :D.

A mai két tesztelendő alanyt azt hiszem, jószerivel senkinek sem kell bemutatnom, mert aki nem egy szatyorban éli életét az 1987-es év óta, az biztosan hallott már az energiaitalok királyáról, a Red Bullról. 

Ez az ital elsők között robbant be a piacra, és újszerű ízével, a menő szlogenével ( mert tudjuk, a Red Bull száárnyakat ad...) és megnyerő dizájnjával hamar a mai napig a legtöbb darabban értékesített energiaital, amit rengeteg világsztár, celeb, meg kúlféjsz kezében láthatunk. 

Amellett, hogy ez egy szép teljesítmény, egyben egyetlen logikus magyarázat arra, hogy lazán elkérnek érte 500 forintot a kisboltokban ( nem, nem a nagy kiszerelésről beszélek ) de még nagyobb áruházakban is simán 300 forintot kell érte kicsengetni, holott semmi olyat nem tartalmaz, amitől kilógna a többitől. Ám azokért még sem kell ilyen sokat fizetni. Na mindegy, lépjünk túl az áron, jöjjön a külső.

Ami szintén ikonikus, és közismert, úgyhogy ezt szerintem nem kell különösebben ismertetnem. Jók a színek, külön tetszett a kisbetűs résznél lent az éles váltás a két színfolt között, és mivel a kék és az ezüst remek párosítás, így a doboz minden kisebb gyűjteményt megszépít, ráadásul olyan kis részletekre is odafigyeltek, mint hogy a nyitó fogókát úgy alakították ki, hogy egy bika formát ábrázoljon. Profi munka. 

Az illat pedig olyan, mint minden második tutti-fruttis italnál, minimális, kellemes kesernyés aroma, tömény tutti-fruttival. Nice! 

Ha pedig belekortyolunk, akkor megértjük, hogy azt, amit sem az összetevőket áttanulmányozva, se beleszagolva, és sem nézegetve nem érthetünk meg. Hogy hiába van szó egy teljesen átlagos ízről, még is egy kellemesen kesernyés, erőteljesen aromás, letisztult íz kiemeli az összes többi közül. Ez olyan, mint a Coop cola, meg a Coca Cola, hiába kóla mindkettő, ha megvesszük a jóval drágább Coca colát, és összehasonlítjuk a Coopossal, érezzük, hogy más tészta a kettő. Mondjuk kólából nem sok jó van, energiaitalból meg igen, szóval nem száz százalékos a hasonlat, de kb így kell elképzelni :). 

A kesernyésebb mellékíz tökéletes összhatással van a domináló ízzel, az utóíz is stimmel, szóval elégedettek lehetünk. 

Ami pedig a legmeglepőbb, én nem tudom, hogy csak jókor ittam-e, és amúgy sem voltam fáradt, de mindenesetre hibába vagyok szkeptikus az energiaitalok pörgető hatását illetően, minden esetre ez tényleg frissebbé tett, pedig semmi olyan extra hatóanyag nincsen benne, ami ezt okozná...vagy egy titkos összetevővel van dolgunk? ;)

Összességében egy remek italról van szó, van nálunk egy kis fölösleges pénz ( már ha létezik ilyen), akkor érdemes beáldozni rá, mert ez a maga nemében kihagyhatatlan klasszikus. Tetszett. 

Nem térek ki túlzottan rá, de van egy fél literes Red Bull is. Ennek nagyáruházakban 500 forint körül mocorog az ára, kisboltban még nem volt hozzá szerencsém. Ilyenem még nincs, és mivel gyűjtői mentalitásomat nem csak az ár, hanem a kisebbtől semmiben sem elérő dizájn is lelohasztja, úgyhogy ha többen akartok egyet inni, vagy csak halmozni akarjátok otthon, akkor érdemes befizetni rá, bár előbbi esetben inkább vegyetek ké közép-felső kategóriás energiaitalt kisebb kiszerelésben, szerintem jobban jártok, kiéve,ha nem vagytok elvakult RB-fanok :D. 

Itt akkor még kivesézném a beszerzésre váró Red Bull colát, it megjegyezném, ha valaki tud valami áruházláncot, vagy netalán tán küldene egy darabot, írjon kommentet, mert keresem nagyon ezt a verziót.

Továbbá van még Red Bull shot is, őszinte leszek, ezt meglehetősen nagy ívben leszarom, hülyeségnek tartom, de erről majd egy személyes posztban számolnék be inkább. 

És apropó hülyeség. Megjelent a Red Bull cukormentes Sugar Free verziója is, erre még kitérnék. 

Hajnali öt óra negyven perc. Vasárnap, november 6. Balint_bacsi rezidencia. 

Épp az igazak legigazibb álmát aludtam, amikor irdatlan zaj csapta meg a fülemet a jobb kezem felől. A szűnni nem akaró hangzavar lassan kitisztuló agyamban zenévé alakult. Nem tudom, melyik durva pillanatomban állítottam hardcore dubstepet ébresztőnek, de gondolom, soha meg sem fordult a fejemben, hogy szükségem lesz ébresztő órára ( a ház népe kelt, nem én magamat), főleg nem szünetben. A zajforrást okozó mobilt ártalmatlanítva tudatosult benne, hogy őrült programot találtam ki az előző napon, de fogalmazzunk úgy, hogy kissé elhanyagoltam az alvást pár napra. 

Felkeltem, és ásítozva kitámolyogtam a mosdóba, gyors fogmosás, meg miegymás után a hűtő felé vettem az irányt. Tudtam, bármelyik pillanatban megrázhatja éppen hogy csak beálló nyugalmam, így gyorsan kellett találnom valami ehetőt. Ekkor akadt meg a szemem a csodás, türkizkék ( kedvenc színem ) dobozon, ami még így komásan is nagyon bejött. Emlékemben turkálva felidéztem az előbb taglalt alap Red Bullal egyenlő áráról megmaradt emlékeimet, majd kivettem a hűtőből. Hisz' ennél jobbkor nem is ihattam volna. 

Beleszagolván ugyanazt az illatot éreztem, talán kicsit gyengébben, de lehet, hogy csak nem volt erőm rendesen megszagolni :D. 

Az ízpróba után megállapítottam, hogy az íze meglepően jó, hiszen teljesen egyezett az alap Red Bullal. ( mondjuk fogkrémre kicsit mások az ízek, de egy kis tapasztalat után így is hiteles következtetést lehet levonni ) Persze, ennek ellenére sem értem, mire jók ezek, mindenesetre ízlett a Red Bull Sugarfree, meglehetősen tartós kellemes utóíze miatt pedig akkor is élvezhettem, amikor már rég úton voltunk valahova :D. 

Összességében ez is bejött, igaz, itt semmiféle hatást nem éreztem, de kétségtelen, hogy nem aludtam a kocsiban, de lehet, hogy ez csak a tv ereje volt, de én szavazok egy kis bizalmat a Red Bullnak is :D. 

Az ára itt is megakaszthat, de a csodás doboz miatt igazi gyűjtőknek bűn kihagyni, mindenki másnak pedig megér egy próbát. 

Na, ennyit a Red Bullról. Egy gyors közleményben jelezném, hogy egy darabig jelentős számban írtatok kommenteket, de ez a jó szokás elhagyott titeket, pedig olvasókból több lett azóta. Pedig jó ám, ha írtok, mert biztos vannak hibák, amikre oda kell figyelnem, nekem pedig fontos, hogy minél jobb legyen a blog, szóval kopjon az a billentyűzet most is! :D. Amúgy, egy kérdés: Zavarna titeket, ha nem emelném ki a szövegből a fontosabb részeket? Ha jobb úgy, akkor megcsinálom, de szerintem olvasás szempontjából kevésbé praktikus, aki meg a lényegre kíváncsi, annak meg ott az értékelés. Szóval írjátok le , ha akarjátok, hogy hogy jobb nektek!

Na, jöjjön az értékelés:

Red Bull

Dizájn: 8/10

Illat/szag: 8/10

Íz: 9/10

Mellékíz: 9/10

Utóíz: 9/10

Ár/érték arány: 5/10

+: Finom, erős íz, szép doboz, kellemes utóíz, tényleg pörget

-: Pofátlanul drága. 

Red Bull Sugarfree

Dizájn: 10/10

Illat/szag: 8/10

Íz: 9/10

Mellékíz: 9/10

Utóíz: 9/10

Ár/érték arány: 5/10

+: Még szebb doboz, az alap itallal megegyező íz, és cukormentes, már akinek ez számít....

-: Még mindig elképesztően drága.

 

 

 

Címkék: teszt személyes energiaital nagyteszt felso kategoria

A bejegyzés trackback címe:

https://energiaitaloka-z.blog.hu/api/trackback/id/tr393364395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyurci97 2011.11.09. 08:43:44

Engem eddig se zavart az,hogy kiemelted a fontos részeket, szerintem egyeseknek úgy jó,szóval,ha van rá időd meg kedved,akkor nyugodtan emeld ki őket.
Az írás meg jó,mint mindig,szerintem az első írás óta sokat javultál,pedig az bő egy hónapja volt,de akkor is lehet látni a fejlődést. Red Bull colát anno megkóstoltam,nekem nem tetszett az íze,talán azért mert nem szeretem a colát. Azt tudom,hogy apukámnak ízlett és ő sokat vett,de már hónapok óta nem hozott haza,szóval lehet,hogy már nem lehet kapni,de ha esetleg jársz külföldön,ott szerintem találsz(osztrák benzinkutakon sok minden van). De majd még utána nézek.

dani576soul · http://volcaz.wordpress.com/ 2011.11.09. 16:59:26

Hááát, én már az alapot is rühellem, a cukormentestől meg egyenesen hányok... életemben egyszer adtam ki értük 300-at, de tanultam a hibámból, maradok az olcsónál. Pl. ma vettem áfonyás XL-t, egész finom, pedig csak 130 volt. Majd próbáld be, ha találsz, szerintem megéri.

A kiemelés engem kifejezetten idegesít, így szerintem sokkal jobb!

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2011.11.12. 13:00:24

@gyurci97: Köszi a dicséretet, megpróbálok minél jobban írni, külföldön pedig mindenképp figyelem a boltok polcait ital-ügyben! :D

@dani576soul: Ezt az áfonyás XL-t már láttam egyszer, nagyon bejött a doboza, csak siettem, és csak fizetésnél vettem észre... De majd veszek mindenképp.
Kiemelés kapcsán pedig majd valami mindenki számára kedvező opciót találok ki, még nem tudom, hogy lesz, de majd csak összeáll:D!
süti beállítások módosítása